Materiały do pracy w domu

————————————————————————————-

MARZENA SŁOMKA

————————————————————————————-

AGNIESZKA MARKOWICZ

Centrum Metody Krakowskiej – KLIKNIJ

Zdalne lekcje – KLIKNIJ

————————————————————————————-

PATRYCJA MAJCHERCZYK

Dzień dobry. Mając na uwadze zalecenia Ministra Edukacji Narodowej najbliższy czas ma być wykorzystany do samodzielnej pracy uczniów. Przesyłam tytuły, z którymi proszę o zapoznanie się. Lektury dostępne są na stronach internetowych wolne lektury, yt i tym podobne. Tytuły do wysłuchania, przeczytania i obejrzenia.

Lista lektur obowiązkowych

W linku znajdują się zadania dla każdego etapu edukacyjnego. Proszę moich uczniów aby wybrali 2 i wykonali w zeszycie. 

https://liblink.pl/vWq1Y6iMoQ

————————————————————————————-

ANNA WĄS

Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, zachęcam Państwa do tego, aby w czasie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, wspierali Państwo uczniów w nauce i przekazywali im materiały do samodzielnej pracy w domu. Uczniowie wykonujący na bieżąco polecenia na pewno dobrze utrwalą wiadomości i przygotują się do przyszłych sprawdzianów i kartkówek. Również Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodreczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, zgodnych z aktualną podstawą programową, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny.
          Wszystkim Państwu oraz Dzieciom życzę dużo zdrowia i wytrwałości.

Tematy na każdy dzień i dla każdego przedmiotu, również z języka polskiego, a także propozycje materiałów, można znaleźć na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje. Ministerstwo Edukacji Narodowej wraz z Ministerstwem Cyfryzacji i NASK przygotowały propozycje dla nauczycieli i dyrektorów do zdalnej nauki z uczniami. Do dyspozycji jest również platforma epodreczniki.pl oraz pakiety materiałów od Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dla ósmoklasistów i maturzystów.

Samodzielne wykonywanie wybranych ćwiczeń na miarę swoich indywidualnych możliwości na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje
16.03.2020
Temat: Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy klasa IV
Temat: Mity greckie klasa V
Temat: Powtórzenie wiedzy o czasowniku klasa VI
Temat: Juliusz Słowacki „Balladyna” klasa VII
Temat: „Fortepian Szopena” – C.K. Norwid klasa I BSS

Karty pracy do uzupełnienia na dni 19.03 i 20.03. Proszę o podpisanie uzupełnionych kart i oddanie po powrocie do szkoły. Uczniowie I BSS odpowiadają pisemnie w zeszycie na trzy pytania do Infografiki Podróże na wiele sposobów (demo).

————————————————————————————-

BARBARA GRABOWSKA

————————————————————————————-

EDYTA KĘDZIERSKA

IWONA ŻURAWIK

Czas zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych to możliwość powtórzenia materiału, szczególnie dla ósmoklasistów. W tym celu Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała pakiet zadań powtórkowych dla uczniów klas VIII, który będzie publikowany codziennie od 16 do 25 marca.

Każdy taki zestaw będzie się składał z:

  • zadań z języka polskiego zorganizowanych według lektur obowiązkowych w klasach VII-VIII;
  • zadań z matematyki zorganizowanych według kolejnych wymagań szczegółowych podstawy programowej;
  • zadań z języka angielskiego – zorganizowanych według umiejętności.

Zadania będą publikowane codziennie o godz. 9:00 na stronie internetowej www.cke.gov.pl, natomiast rozwiązania – o godz. 15:00. Zachęcamy do korzystania z zadań przygotowanych przez CKE!

Oprócz tego zachęcamy do odwiedzenia strony https://gwo.pl/strony/2235/seo_link:strefa-ucznia-wszystkie-klasy, gdzie są dostępne materiały z matematyki i nie tylko dla poszczególnych klas.

Szanowni Rodzice
Mając na uwadze zalecenia Ministra Edukacji Narodowej czas 12.03 – 25.03.2020 r. ma być wykorzystany do samodzielnej pracy uczniów w domu. W związku z powyższym prosimy o utrwalanie i pogłębianie wiedzy z zakresu matematyki, przez ćwiczenie dodawania i odejmowania w zakresie 100 oraz systematyczne ćwiczenie tabliczki mnożenia, a także rozwiązanie kart pracy:
-Klasa 4 – Działania pisemne – klasy 4;
-Klasa 5 – Liczby i działania – klasy 5, 6 i 7
-Klasa 8 – Liczby i działania, Wyrażenia i równania – Klasy 8.

Zachęcamy, także do oglądnięcia filmów z matematyką w roli głównej:
-„Pi”, reż. Darren Aronofsky (1998)
-„Piękny umysł”, reż. Ron Howard (2001)
-„Gra tajemnic”, reż. Marten Tyldum (2014)
-„Teoria wszystkiego”, reż. James Marsh (2014)
-„21”, reż. Robert Luketic (2008)
-„Buntownik z wyboru”,reż. Gus Van Sant (1997)
-„Człowiek, który poznał nieskończoność”, reż. Matt Brown (2015)
-„Sekret Enigmy”, reż. Roman Wionczek (1979)
-„Dowód”, reż. John Madden (2005).

Zgodnie z zaleceniami ministerstwa proszę o wstawienie komunikatu ode mnie dla uczniów z ZSZ kl.Ia proszę o powtórzenie sobie wzorów skróconego mnożenia i pocwiczenia dodawanie i podejmowanie wyrażeń arytmetycznych. Można do tego celu wykorzystać strony gwo.pl strefa dla ucznia lub gov.pl Youtube wpisując powyższe zagadnienie .

————————————————————————————-

OLIWIA SZKUDŁO

MUZYKA

Przydatne linki do powtórzenia materiału :

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje

http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/chopin-fryderyk-1810-1849/

http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-muzyce/dzika-muzyka-1/

https://www.youtube.com/results?search_query=instrumenty+z+dusz%C4%85+

https://bibliotekapiosenki.pl/strona/spiewnik-polaka

https://www.youtube.com/results?search_query=PIE%C5%9ANI+PATRIOTYCZNE

https://www.youtube.com/results?search_query=PIE%C5%9ANI+%C5%BBO%C5%81NIERZY+WYKL%C4%98TYCH

————————————————————————————-

BOŻENA MALCHAREK

Drodzy Uczniowie, Rodzice i Opiekunowie!

W celu uzyskania pomocy podczas nauki zdalnej z języka polskiego można korzystać z e-maila: b.malcharekzdalnelekcje@onet.eu

Wykonane ćwiczenia można wysyłać na powyższy adres lub kompletować

w wersji papierowej. Wszystkie działania zostaną z uczniami omówione.

Dzięki platformie ebooki.nowaera.pl
ósmoklasiści mają dostęp do podręcznika Nowe Słowa na start! w domu,
nawet gdy papierowe książki zostawili w szkole.

————————————————————————————-

KATARZYNA GAJDA

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA – wychowawca pozostaje w stałym kontakcie telefonicznym z rodzicami / opiekunami uczniów i w ten sposób przekazuje materiał. Dodatkowo:
Aplikacja wspierająca proces czytania i pisania – https://www.pszczolka.online/homepage/login
Strona rozwijająca umiejętności matematyczne – https://www.matzoo.pl/
Strona rozwijająca umiejętności czytania i pisania – http://pisupisu.pl/

INFORMATYKA – zapraszam do utrwalania zdobytych wiadomości i umiejętności korzystając z programów komputerowych dostępnych na swoim domowym sprzęcie oraz za pośrednictwem stron:
Powtórka materiału – https://dlaucznia.migra.pl/
Zdalne lekcje dla poszczególnych oddziałów – https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Programowanie – https://scratch.mit.edu/
Samouczek do programowania w Scratch – https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=all
Programowanie Python poprzez grę – https://codecombat.com/play
Programowanie Baltie (program + samouczek) – https://majsterkowo.pl/baltie-programowanie-prostsze-niz-myslisz-omowienie-interfejsu-i-pierwszy-program/

————————————————————————————-

PEDAGOG – PSYCHOLOG – LOGOPEDA

————————————————————————————-

Barbara Grabala

————————————————————————————-

Robert Gondzik

————————————————————————————-

Agata Stolecka

————————————————————————————-

Katarzyna Fryc

————————————————————————————-

Andrzej Szopa

————————————————————————————-

Monika Blot

Arkadiusz Kluska

https://www.testy.egzaminzawodowy.info/kucharz

Szanowni Rodzice
Mając na uwadze zalecenia Ministra Edukacji Narodowej czas 12.03 – 25.03.2020 r. ma być wykorzystany do samodzielnej pracy uczniów w domu. W związku z powyższym proszę uczniów:

Klasy I SB o opracowanie następujących tematów:

– podział owoców i warzyw, 
– obróbka wstępna i cieplna owoców i warzyw.
– wykonanie testów ( załącznik)

Klasa III SB

– dokończenie zaległego testu
– powtórzyć podział półtuszy :
a) wieprzowej
b) wołowej
c) cielęcej

– wykonanie testów ( załącznik)

————————————————————————————-

Joanna Purat

————————————————————————————-

Sylwia Lich-Pogoda

————————————————————————————-

Olga Drażyk

Dzień dobry,w ramach materiału z geografii proszę uczniów klas, w których jest planowo geografia, aby:

1. zapoznać się z materiałem na stronie internetowej (są tam krótkie teksty, rysunki oraz filmy). https://epodreczniki.pl/a/miejsce-ziemi-we-wszechswiecie-ksztalt-i-wymiary-ziemi/DXR3J12Ux
Po zapoznaniu się z materiałem proszę do zeszytu zapisać temat: Geografia jako nauka, a pod tematem odpowiedź na polecenie 3.1.  – krótko.
2. zapoznać się z tematem na stronie internetowej:https://epodreczniki.pl/a/geografia-jako-nauka/D13YYdqYnPo zapoznaniu się z materiałem proszę do zeszytu zapisać temat: Miejsce Ziemi we wszechświecie. Kształt i wymiary Ziemi, oraz zapisać odpowiedź na polecenie 4.1. do zeszytu.
W razie pytań proszę pisać na maila: olgadrazyk@gmail.com

————————————————————————————-

Marek Kubista

————————————————————————————-

Hanna Kołodziejczyk

https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna

http://www.opiekun.pl/strony-dla-dzieci.php?fbclid=IwAR2O_I955StR17qSgYaYpuStAI57DvcdU_QIPP4dhj5zV3TNCmfFUUKUzaw

http://www.specjalni.pl/2020/03/praca-zdalna-uczniowie-w-szkoach.html?fbclid=IwAR30gw2BUKMLrdn9wymZr2l6gP1zkLr2jy5194H_NOruj0sOGmwG4JwW0xU#more

————————————————————————————-

MAGDALENA GRABIEC

————————————————————————————-

IZABELA BOJDA

Edukacja wczesnoszkolna – Materiały edukacyjne  przekazywane bezpośrednio do rodziców uczniów. Kontakt poprzez email oraz telefon.

Dodatkowo do  wykorzystania strony:
https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool=&stufeStart=0&stufeEnd=0

http://pisupisu.pl/

http://klasoteka.pl/

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL3_ORE_V9_WIOSNA_3_3_21_096_p0.html


SI – przykładowe ćwiczenia z elementami integracji sensorycznej 

————————————————————————————-

Róża Hryszko

Informacje dot. kontaktu z uczniami: w środę 11.03 uczniowie dostali informację, które ćwiczenia należy wykonać (zgodnie z rozkładem materiału) do dn. 25.03. Od 25.03 wychowawca będzie się kontaktował z uczniami (czyt.: rodzicami uczniów) za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem  roza.hryszko@spoko.pl.

————————————————————————————-

Marzena Kołodziejczyk

————————————————————————————-

Ewa Orzeł-Kilimnik

Edukacja Wczesnoszkolna
Nauczyciel – wychowawca pozostaje w stałym kontakcie telefonicznym z rodzicami uczniów i w ten sposób przekazuje materiał.
Przekazuje dodatkowe materiały dotyczące pracy ucznia w domu.
Karty sprawdzające wiedzę i umiejętności ucznia- w załączniku.
Zadania uzupełniające z matematyki- w załączniku.
Strona rozwijająca umiejętności matematyczne  https://www.matzoo.pl/
Strona rozwijająca umiejętności plastyczne http://mamarak.pl/category/prace-plastyczne/
Można skorzystać także ze strony https://epodreczniki.pl klasa 1.
Proszę o głośne czytanie z dzieckiem. Propozycja lektur:
Jan Brzechwa „Przyjście wiosny”
Hans Christian Andersen „Baśnie”

————————————————————————————-

Krystyna Kuskowska

————————————————————————————-

Aleksandra Szymańska

Zachęcam do utrwalania zdobytych wiadomości i umiejętności korzystając z programów komputerowych za pośrednictwem stron:
1. strona rozwijająca umiejętności polonistyczne www.pisupisu.pl
2. strona rozwijająca umiejętności matematyczne www.matzoo.pl
3. strona utrwalająca informacje dotyczące bezpiecznego zachowania www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5uG

————————————————————————————-

Katarzyna Chmiel – Szymczyk

Zachęcam uczniów do wykonywania wybranych ćwiczeń i zadań (na miarę indywidualnych możliwości) w celu wzbogacania, doskonalenia i utrwalania wiadomości i umiejętności  za pośrednictwem stron:

  • Doskonalenie umiejętności matematycznych – www.matzoo.pl/
  • Doskonalenie umiejętności czytania i pisania – http://pisupisu.pl
  • Strona o tematyce kulturalnej – (ninateka.pl)                                                                                                                                              

       – programy edukacyjne

https://ninateka.pl/filmy?SearchQuery=&MediaType=&Paid=&CategoryCodenames=literatura%2Csluchowiska%2Cprogramedukacyjny&YearFrom=1927&YearTo=2020&Transcryption=False&SignLanguage=False&AudioDesc=False&Edu=False&EnglishVersion=False&Partner=&Subject=&Level=&Topic=&Desc=True&Sort=Recommended

         – bajki

https://ninateka.pl/filmy?SearchQuery=&MediaType=&Paid=&CategoryCodenames=literatura%2Csluchowiska%2Cbajka&YearFrom=1927&YearTo=2020&Transcryption=False&SignLanguage=False&AudioDesc=False&Edu=False&EnglishVersion=False&Partner=&Subject=&Level=&Topic=&Desc=True&Sort=Recommended

————————————————————————————-

Dorota Drab

Drodzy Uczniowie i Rodzice.

Czas zawieszenia zajęć szkolnych nie jest czasem wolnym od nauki. Zmieniamy zatem formę nauczania na Online. 

PRZEDMIOT: „Elementy bukieciarstwa” dla klasy I/III A SSPdP

TEMAT 1:

ROZPOZNAJEMY WIOSENNE GATUNKI KWIATÓW

SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI

TEMAT 2:

21 PIĘKNYCH KWIATÓW Z PAPIERU

TEMAT 3:

JAK ZROBIĆ KROKUSY z krepiny

TEMAT 4:

Wielkanocne dekoracje dla każdego – 8 wielkanocnych ozdób – Wielkanoc

TEMAT 5:

Ręcznie robione kartki na Wielkanoc

TEMAT 6:

WIELKANOCNE JAJO Z BALONA PROPOZYCJA DEKORACJI

TEMAT 7:

JAJKO Z NITEK DEKORACJA WIELKANOCNA

TEMAT 8::

24 FAJNE POMYSŁY NA WIELKANOC

TEMAT 9:

JAK ZROBIĆ LAS W SŁOIKU

PRZEDMIOT: FUNKCJONOWANIE OSOBISTE

I SPOŁECZNE

TEMAT 1 :

JAK SZYBKO posprzątać i zorganizować BIURKO?

TEMAT 2:

JAK SZYBKO POSPRZĄTAĆ POKÓJ?

MATEMATYKA

TEMAT 3: DODAWANIE LICZB SPOSOBEM PISEMNYM

www.matzoo.pl/klasa6/dodawanie-pisemne_30_91

TEMAT 4 : ODEJMOWANIE LICZB SPOSOBEM PISEMNYM

www.matzoo.pl/klasa6/odejmowanie-pisemne_30_92

TEMAT 5 : UTRWALAMY TABLICZKĘ MNOŻENIA

www.matzoo.pl/lamiglowki/tabliczka-mnozenia-puzzle-24_67_474

www.matzoo.pl/lamiglowki/tabliczka-mnozenia-puzzle-48_67_473

TEMAT 6 : UTRWALAMY DZIELENIE

www.matzoo.pl/lamiglowki/dzielenie-puzzle-24_67_476

www.matzoo.pl/lamiglowki/dzielenie-puzzle-48_67_477

TEMAT 7: RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH NATURALNYCH

www.matzoo.pl/klasa6/rachunki-pamieciowe-na-liczbach-naturalnych_30_452

TEMAT 8: MATEMATYCZNE ŁAMIGŁÓKI – SUDOKU (Poziom 1,2,3,4)

www.matzoo.pl/lamiglowki/sudoku-poziom-4-trzeba-pomyslec_39_241

TEMAT 9 : DZIELENIE LICZB – TEST

www.matzoo.pl/klasa4/tabliczka-dzielenia-test_19_188

TEMAT 10 : PROJEKTOWANIE PRZESTRZENNE

http://domowenauczanie.pl/generator/

TEMAT 11: ŁAMIGŁÓWKI PRZESTRZENNE – KIERUNKI Poziom 3

www.matzoo.pl/programowanie/kierunki-poziom-3_84_482

TEMAT 12: ŁAMIGŁÓWKI PRZESTRZENNE – OBROTY Poziom 1,2,3,4,5

www.matzoo.pl/programowanie/programowanie-obroty-poziom-5_86_547

TEMAT 13: ŁAMIGŁÓWKI LOGICZNE – OBRAZKOWE SUDOKU

www.matzoo.pl/lamiglowki/obrazkowe-sudoku-poziom-1_65_394

www.matzoo.pl/lamiglowki/obrazkowe-sudoku-poziom-2_65_395

www.matzoo.pl/lamiglowki/obrazkowe-sudoku-poziom-3_65_396

www.matzoo.pl/lamiglowki/obrazkowe-sudoku-poziom-4_65_397

zadanie 1) Zaprojektuj kartkę świąteczną na Wielkanoc

zadanie 2) Zaprojektuj zakładkę do książki

zadanie 3) Autoportret na wesoło

TEMAT 14 : GRY MATEMATYCZNE

https://www.gry.pl/gry/matematyka

JĘZYK POLSKI

TEMAT 15 : DOSKONALĘ ORTOGRAFIĘ – TESTY ORTOGRAFICZNE

https://dyktanda.online/app/

https://dyktanda.online/app/dyktando/84

https://www.dyktanda.net/testy/

WIEDZA OGÓLNA

TEMAT 16 : GRY GEOGRAFICZNE (Europa: państwa, stolice)

https://www.gry-geograficzne.pl/

PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM

TEMAT 17: GRY LOGICZNE

https://www.gry.pl/gry/gry-logiczne

TEMAT 18: GRY KONCENTRACJA

https://www.gry.pl/gry/koncentracja

TEMAT 19: GRY UMYSŁOWE

https://www.gry.pl/gry/gry-o-mozgu

TEMAT 20: GRY EDUKACYJNE

https://www.gry.pl/gry/edukacyjne

————————————————————————————-

Katedra Wychowania Fizycznego

Witamy serdecznie Naszych Wychowanków i Rodziców.
Jako Katedra Wychowania Fizycznego proponujemy Wam Drodzy uczniowie wykorzystanie najnowszych technologii masowego przekazu, do rozwoju fizycznego na płaszczyźnie stacjonarnej, domowej. Dlatego przesyłamy Wam linki do filmików kształujacych wielopłaszczyznowy rozwoj fizyczny. Filmiki są skierowane do klas 1-3, 4,-8 także Oet oraz Szkoły Branżowej i SPDP. Proponujemy także wykorzystywanie aplikacji sportowych jak Endomondo, gdzie można gromadzić informację o własnych postępach. Zachęcamy  również do własnej kreatywności, oraz rodziców do wsparcia swoich dzieci i możliwości treningu razem z nim. Pozdrawiamy serdecznie i życzymy zdrowia w każdej postaci.



Drabinka koordynacyjna dla dzieci https://youtu.be/2zlHUWVXEsU

https://youtu.be/iPQ4d3JUF9w

https://youtu.be/DmwFU5E4sWc

https://youtu.be/2BQCcIjudZ8

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

https://youtu.be/rwqMzHX4E_M

https://m.youtube.com/watch?v=PP2c5F4uVyI

https://m.youtube.com/watch?v=3z6NyQ7wKoY

https://m.youtube.com/watch?v=KW78vVyMpeM

https://m.youtube.com/watch?v=I0_cItppsuQ

https://m.youtube.com/watch?v=TeLIWjwN_8k

https://m.youtube.com/watch?v=snEUPlZMP7k

https://m.youtube.com/watch?v=pezB41W4xaA

————————————————————————————-

Edyta Maciąg

Witam serdecznie.
Zgodnie z zaleceniami Ministerstwa Edukacji Narodowej  przekazuję Państwu materiały dydaktyczne do samodzielnej pracy uczniów w domu. Zachęcam Państwa również do korzystania ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej, gdzie zamieszczony jest:
podręcznik ” Nasz elementarz”  https://naszelementarz.men.gov.pl/kategoria/adaptacje/page/2/
oraz generator kart pracy https://naszelementarz.men.gov.pl/generator/gallery/
Materiały edukacyjne:
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p1
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p2
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p3
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p4
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p5
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p6

————————————————————————————-

Piotr Grzesiak

Witam. W związku ze zbliżającym się Dniem Ziemi zachęcam do słuchania i nauki piosenek związanych z tą tematyką. Pozdrawiam 

————————————————————————————-

Elżbieta Uljanowska

————————————————————————————-

Sylwia Lipińska

Klasa 4

Znaki drogowe pionowe  – https://www.youtube.com/watch?v=wdw-ZkQmJvI

Budowa roweru – najważniejsze elementy  – https://www.youtube.com/watch?v=wkdY8Zx1630

Klasa 5

Od drzewa do papieru – https://www.youtube.com/watch?v=xdfpRSZVgFI

DIY Masa z papieru  – https://www.youtube.com/watch?v=G9s55ZwT_pM

Klasa 6

Jak działa kuchenka mikrofalowa? – https://www.youtube.com/watch?v=lkIamVF9r4c

Klasa 7

Racjonalne żywienie – https://www.youtube.com/watch?v=MuY3C0rTChY

Pascal Brodnicki zachęca dzieci i młodzież do zdrowego trybu życia  – https://www.youtube.com/watch?v=e0BI1CSdlDg

Klasa 8

Rodzaje MATERIAŁÓW / WŁÓKIEN  – https://www.youtube.com/watch?v=M6CogPJqIbg&t=237s

————————————————————————————-

Adam Grolik

Klasa VII/VIII (Teraz Bajty. Informatyka kl. VII)

16.03.2020 Programowanie w języku Logo – tworzenie programu, wykonywanie obliczeń i stosowanie zmiennych.

23.03.2020 Programowanie w języku Logo – powtarzanie poleceń i stosowanie procedur.

…………………………………………………………………………………..

Klasa V/VI (Teraz Bajty. Informatyka kl. V)

20.03.2020 Zadania projektowe – Scratch

27.03.2020 Tworzymy grę dla jednego gracza – Scratch

————————————————————————————-

Beata Regiec -Baścik

Mając na uwadze aktualną sytuację informuję, iż wychowawca będzie kontaktował się z rodzicami/opiekunami uczniów telefonicznie oraz za pomocą poczty elektronicznej. W ten sposób będą również przekazywane materiały edukacyjne.
Dodatkowo zachęcam do korzystania ze stron rozwijających umiejętności matematyczne
http://www.matzoo.pl/
oraz strony rozwijającej umiejętności czytania i pisania
http://pisupisu.pl/

————————————————————————————-

Uljanowska, Drażyk, Szopa, Kubista. 

————————————————————————————-

Janusz Mędrak

————————————————————————————-

Małgorzata Bunio

————————————————————————————-

Marzena Larem-Szynk

Drodzy Uczniowie i Rodzice (Opiekunowie)!W celu uzyskania wsparcia i pomocy podczas zdalnej nauki serdecznie zachęcam do korzystania z :- e-maila  marzenaszynk@gmail.com– kontaktu telefonicznego- strony szkoły
Strona rozwijająca umiejętności czytania i pisania  http://pisupisu.pl
Strona rozwijająca umiejętności matematyczne  www.matzoo.pl
Strona o tematyce kulturalnej (słuchowiska, bajki, spektakle, koncerty i filmy)  ninateka.pl

————————————————————————————-

Bożena Hałat

Mając na uwadze bieżącą sytuację związaną z dalszym zawieszeniem zajęć dydaktycznych wychowawca klasy VA SP OET przekazuje materiały edukacyjne kontaktując się z rodzicami uczniów telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
              Można również skorzystać ze stron rozwijających:
      – umiejętności czytania i pisania http://pisupisu./ 
      – umiejętności matematyczne https://www.matzoo.pl/

Uczniów klas I/IIIA SSPdP oraz I/II/IIIA SSPdP zachęcam do twórczej przedświątecznej aktywności. Zajrzyjcie tutaj:    https://www.youtube.com/watch?v=Xec2ttQhleY
https://www.youtube.com/watch?v=P-6HhB5Qw8g

https://www.youtube.com/watch?v=ZzVB93VoMYU

————————————————————————————-

Teresa Król, Arkadiusz Kluska

PORZĄDZANIE I WYDAWANIE POSIŁKÓW

KLASY SSPDP

Prosimy o wykonanie ćwiczeń z pomocą rodziców (załącznik) ! Końcowe efekty waszej pracy prześlij mailem na arkadiusz.kluska@onet.pl z podpisem: klasa / imię /nazwisko ucznia/uczennicy.
Czas  wykonania 2 tygodnie (do 06.04.2020r)

————————————————————————————-

Krzysztof Sobiegraj

Witam serdecznie głównie klasy 7 i 8 szkoły podstawowej oraz wszystkie klasy Branżowej Szkoły I Stopnia.

Pragnę podesłać Wam kilka interesujacych linków z zakresu tematyki związanej z doradztwem zawodowym.

Zachęcam do skorzystanie ze strony ORE, znajdziemy tam szeroki wachlarz tematyki z DZ, od  filmów edukacyjnych po ciekawe linki. Zajrzyjcie na stronę PROGRA. Tam zainteresuje Was  między innymi Labirynt Zawódów oraz  Idywidualny Planer Kariery. Na stronie paninformatyk gra Tajemnice Aeropolis do darmowego pobrania dla wszystkich, pozwalająca na zbadanie predyspozycji zawodowych. Gra jest skierowana do grup wiekowych 6+,12+,16+. Uczniów z Branżowej Szkoły zachecam do wglądu na stronę PUP Tychy i przeglądu ofert pracy, ofert szkoleń, kursów.

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do skorzystania z propozycji.



https://doradztwo.ore.edu.pl/przydatne-l inki/



https://doradztwo.ore.edu.pl/multimedia/



http://labirynt-zawodow.progra.pl/



http://www.progra.pl/programy/indywidual ny-planer-kariery/



https://zawodowe.info/test/



http://pl.41q.com/



https://tychy.praca.gov.pl/



http://www.paninformatyk.com.pl/informatyka/pobierz-tajemnice-aeropolis/

————————————————————————————-

Bożena Furgał

————————————————————————————-

Sylwia Lich-Pogoda

Wychowawca kontaktuje się z uczniami i rodzicami uczniów za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem sylwialich@gmail.com. Do dnia 24.03.2020 systematycznie przesyłane są materiały do pracy ucznia z uwzględnieniem indywidualizacji zajęć. W związku z nowym rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r następuje ograniczenie pracy szkoły do 10 kwietnia br. Nowe zasady realizacji zajęć podam szczegółowo każdemu uczniowi i rodzicom uczniów za pośrednictwem poczty elektronicznej. 

————————————————————————————

 Justyna Tasak

Dzień dobry. Mając na uwadze zaistniałą sytuację związaną z zapobieganie, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COBID -19, zgodnie z rozporządzeniem MEN z 11 marca 2020r w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek oświatowych. Informuję Szanownych Państwa ( rodziców klasy I i II SP OET AU ) iż wszelkie materiały edukacyjne, linki do stron internetowych będę systematycznie przesyłać poprzez mój adres @ justynagorna1@wp.pl na podane przez państwa adresy@ a także przez stronę szkoły zakładka materiały do pracy w domu.
Jestem i będę z Państwem w stałym kontakcie @ , telefonicznym. Życzę Państwu oraz Naszym Dzieciom dużo zdrowia, wytrwałości. Z poważaniem wychowawca klasy Justyna Tasak.

Przesyłam dzisiaj skany, różnorodnych ćwiczeń do wykorzystania      w domu w czasie naszej narodowej kwarantanny.
Uważam, że ryż to świetny kreatywny materiał do wykorzystania podczas pracy – zabawy z dzieckiem. Głównym celem tych zabaw jest rozwijanie zmysłów dziecka. Ryżem można swobodnie manipulować, nie narażając dziecka np. na zaprószenie oczu. Jest bardzo plastyczny ze względu na swój kształt, ciężar. Oczywiście      w zaproponowanych zabawach jest on podstawowym materiałem, ale można też używać innych dostępnych artykułów kuchennych: sól, cukier, makaron, mąka. Ryż ma też jeszcze jedną zaletę jest łatwo dostępny i stosunkowo tani. Dlatego proponowane zabawy są możliwe do przeprowadzenia przy niewielkim nakładzie sił   i finansowym.
Uważam, iż bardzo ważnej jest aby nasze dzieci doświadczały bogatej i zróżnicowanej stymulacji zmysłowej. Dlatego właśnie ryż, który jest narzędziem wszechstronnym, pozwalającym kreować zabawy i pobudzać zmysły. Można zmieniać fakturę, kolor, temperaturę, przesypywać między palcami, szeleścić, pozwalać tworzyć rysunki, zabawki i instrumenty. Zaproponowałam tutaj różnorodne zabawy wielozmysłowe. Drodzy Państwo bawcie się razem z dziećmi, doświadczajcie wspólnie nowych zapachów, smaków. Dotykiem i wzrokiem można odkryć nowe faktury, struktury i barwy, słuchem z kolei można poznać powiew wiatru, grzmot, szelest. Życzę udanej zabawy.
Zaproponowała sporo tych ćwiczeń, każde z nich jest dokładnie opisane ( jakich materiałów należy użyć, opis zabawy oraz cele ).

https://www.superkid.pl/zostan-w-domu?kid=422 przesyłam link do darmowych pakietów ze strony internetowej

————————————————————————————-

Agnieszka Galiszewska

REWALIDACJA

Zgodnie z zaleceniami Ministra Edukacji Narodowej związane z zaistniałą sytuacją dotyczące zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych przygotowałam propozycje zajęć rewalidacyjnych dla uczniów naszej szkoły. Bardzo proszę o zapoznanie się z informacjami podanymi na stronie www.gov.pl/zdalnelekcje/. Wybór ćwiczeń według zainteresowań i możliwości uczniów;

np.: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00

Wiersze dla dzieci – do wyboru / ćwiczenia do wyboru: https://epodreczniki.plhttp://math.edu.pl   oraz

http://www.specjalni.pl/2020/03/praca-zdalna-uczniowie-w-szkoach.html?fbclid=IwAR30gw2BUKMLrdn9wymZr2l6gP1zkLr2jy5194H_NOruj0sOGmwG4JwW0xU#more

Kolejną propozycją są różne programy edukacyjne na kanale dziecięcym TVP ABC w godz. 8:00-13:00 młodzi widzowie mogą codziennie obejrzeć.

Także TVP Kultura uruchomiła specjalne pasmo dla dzieci i młodzieży. Codziennie w godz.13:00-17:00 widzowie będą mogli zobaczyć koncerty, wartościowe produkcje filmowe, spektakle Teatru Telewizji. Warto skorzystać.  Wkrótce kolejne propozycje.

————————————————————————————

Tomasz Naskręcki

————————————————————————————-

Renata Mych

————————————————————————————-

Magdalena Machalica

————————————————————————————-

Nasze motto: "DOBRY START WARUNKIEM SUKCESU"